úterý 10. dubna 2012

Litoměřice bez listí - 2.část

1.část této procházky je možné shlédnout na adrese:

Roh ulic Na Valech a Masarykova.
První dům vpravo byl zbořen v roce 1933, místo něj je Tolstého ulice. Byl jsem přesvědčený, že musím do středu kruhového objezdu. Bylo odpoledne, velký provoz, trvalo dlouho, než jsem se domotal na místo. Tam jsem zjistil, že stojím špatně a následovala další anabáze dostat se z kruháku ven. No, nesebrali mě.


Masarykova ulice
Pohled směrem do města. Zůstala budova restaurace Volyň, dnes nese označení hotel. Hodně domů bylo odstraněno v souvislosti se stavbou sídliště Zásada. Nalevo zůstal prostor, kde není nic. Z objektu vpravo, který se hlásí k Evropské unii, vystartoval vrátný, ne aby mě vyhnal, ale aby mi vysvětlil, jak to tam vypadalo dřív. Na prázdném místě bývala prý hospoda. A hospody by se neměly bourat.


Masarykova ulice
U železničního přejezdu trati Lovosice – Česká Lípa.


Křižovatka ulic Palachova, Tolstého, Boženy Němcové a Palackého.
Stojím v dnešní ulici Boženy Němcové, německy Jüstelgasse.


Rooseveltova ulice
A objekt kina Elektra, dnes Máj.


V roce 1969 jsem projížděl na kole Litoměřicemi. Učinil jsem pár fotek a tak si dovoluji předložit porovnání svých tehdejších 6 fotek s dnešním stavem.

Náměstí Míru




 
 
Kostel Zvěstování Panny Marie
Přímo se jede do ulice Mostecké. Při rozšiřování Tyršova mostu vzala za své výzdoba včetně pěkného zábradlí.


Konec Tyršova mostu.
Detail. Zřejmě jsem fotil kvůli nápisu Ať žije Dubček. Ten už byl z vedoucí pozice odstavený, tak asi na památku.


Předsunutá bašta u Dlouhé brány
Kde jsem začal, končím. Jak ten strom vyrostl!

Facebook - Srovnávací fotky


Další srovnávací fotky z různých lokalit






3 komentáře:

Luckaa řekl(a)...

Nahodou jsem narazila na Váš blog. Moc se mi líbí srovnání minulosti se součastností, je to neuvěřitelný, jak se svět kolem nác mění.

Anonymní řekl(a)...

Škoda, že jich máte tak málo,ale děkuji.

Václav Víšek řekl(a)...

Ale celkově ve všech souborech toho není zas tak málo, ne?