pondělí 15. října 2012

Výběr z nezávislých

Připadám si jako Adam, jemuž Hospodin sdělil: „Vyber si ženu sobě rovnou.“ (volně interpretováno)
Jsem na tom líp. Mám na výběr mezi dvěma nezávislými kandidáty na post senátora. Tomáš Töpfer a MUDr. Eva Syková. Nezávislými? Na hlasovacích lístcích je spravedlivě uvedena strana, která jejich kandidaturu podporuje. V prvním případě ODS, v druhém ČSSD. Na plakátech?
Asi 2  týdny je okolí mého bydliště zaflákané velkými fotografiemi kandidátů, často ozdobené slušivými tykadly. Pan Töpfer má pod jménem velký nápis „nestraník“, paní doktorka Syková „nezávislá“.
Jejich konání není nic proti ničemu, na plakátech není lež. Není? Připadám si podobně, jako když mi někde nacpou do rukou leták o výhodných nákupech a dole v koutku je maličká poznámka, že sleva platí jen ve středu ráno.
Kandidáti jsou úctyhodní, něco ve své profesi dokázali, otázkou je, jestli zrovna oni musí být úspěšní v politice. V jejich pohledech vidím úsměv šizuňků. Nebo snad si všechny ty billboardy zaplatili ze svého? Nezávislí nestraníci?
Rada moudrých měl být senát v době, kdy byl vytvářen. Přemýšlím, jestli není lepší zůstat blbej.
Jen málo chápu význam senátu, a to mám doma posudek z průmyslovky, kde je psáno, že jsem chápavej. Nemusím rozumět všemu, často slýchám cosi o nějakých ústavních pojistkách. Pravda je, že zvolený senátor má na 6 let pojištěný nadstandardní příjem. To se mnou asi cloumá závist.
Může se někdo divit, když k volbám přijde třetina oprávněných voličů? A že spoustu hlasů dostali komunisti?
Jestli náhodou nebyl Adam v lepší situaci.

Žádné komentáře: