čtvrtek 14. ledna 2010

Digitální žvásty

Na digitální vysílání televize nás "připravují" několik let. Málokdo tomu rozumí a takzvaní odborníci tedy můžou žvanit a žvanit bez obav, že jim někdo rozbije hubu. Neustále ukazovali mapu, kde už vypnuli analogové vysílání, kde už je všechno na spadnutí. Člověk si říká:
"Houby tomu rozumím a tak se nechám vést."
A najednou zjistí, že je buď blbej nebo jsou blbí ti žvanilové.
"Až se vám objeví dole na obrazovce čtvereček, bude končit analog, připravte se k přechodu na digitál."
Ukázněný se připraví, koupí přístroj, za pár týdnů čtvereček zmizí a vše je při starém. Šašek (jak ho jinak nazvat?) ukazuje na obrazovce mapu, kde všude už analog nefunguje. Bydlím hluboko v onom území a moje zázračná televize za 4 tisíce si klidně analogový signál přebírá a vysílá.
Nepsal jsem si, pochopitelně, všechny tyhle situace, televizní vysílání mi skutečně za to nestojí. Před rokem a půl mi tolik vyhrožovali vypnutím analogového signálu, že jsem se málem polekal, šel a příslušné zařízení zakoupil. Dodnes starý signál chytím ve velice dobré kvalitě. Že by, syčák, žertoval? Hodí se mi to, protože digitální signál občas funguje ve skutečně vysoké kvalitě, občas funguje tak, že vysílání není k ničemu (zvláště u vysílání ČT), občas je jenom tma. A tak se dívám na signál, který už přes rok neexistuje.
Je-li teplé počasí, všechno jede v pořádku, jak začne mrznout a padat sníh, jde to do háje. Společnou anténu seřídil odborník, přípojky v bytě též. Nějaký peníz z nás vypadl.
Nejvíc mě těší, objeví-li se na obrazovce jakýsi mluvčí, podle informací, které sděluje, bych řekl takový ukecaný strejda, který nebude chytřejší než jsem já. Od nich jde signál v pořádku, vinu má příjemce! Kdyby nekecal a šel pomoci uklízet sníh.
Minulý víkend digitální vysílání nefungovalo. ČT1, ČT2 a Nova v dobré kvalitě signálu analogového, který údajně neexistuje, mi bohatě stačilo. Na to, abych se naštval, mi často stačí jen televizi zapnout, nejsem závislák.
V úterý večer digitál ani neškrt, po hodině běžel ve špičkové kvalitě. Že by v devět večer ve stávajícím počasí lezl někdo potmě po zasněžené střeše? a příjem upravil? Volovina, asi.
Vysílání má asi svoje mouchy a z platících diváků někdo dělá pitomce.

Žádné komentáře: