pátek 7. listopadu 2014

Mnichovo Hradiště


Byl jsem před měsícem v Bakově nad Jizerou. Pustil jsem si hubu na špacír, vzpomněl na Jaromíra Vomáčku, hudebního skladatele, manžela Yvety Simonové, který kromě songů pro svou ženu se proslavil písní Dobře míněná rada, která začíná slovy "Běž domů, Ivane..."
V jedné zapomenuté písničce se zpívá Mnichovo Hradiště nechám si na přště... Koukám, že opisuju z minulého blogu.
Stáhnul jsem pár fotek z internetu a nasedl na vlak, abych mohl slova "na příště" vyplnit skutkem.
Prochodil jsem podmračené město.

Kousek od nádraží v ulici Víta Nejedlého je sokolovna. Stavitel Kobosil předal klíče 27.7.1919, jejíž základní kámen byl položen v roce1904. Sokolové si ji postavili za svoje peníze, bez dotací EU.
Starou fotku jsem okopíroval z publikace Karla Čermáka Stoleté příběhy, kterou vydalo nakladatelství Gentiana v roce 2010.


Hned u sokolovny jsem se otočil směrem k náměstí a viděl jak vypadá křižovatka ulice Víta Nejedlého s ulicí Jana Švermy, kde stávala hospodářská záložna, dnes banka.
Starou fotku jsem okopíroval na adrese:
http://www.ak-ansichtskarten.de/ak/93-Postcards-World/9029-Czech-Republic/



Uprostřed Masarykova náměstí stojí radnice. 
Starou fotku jsem okopíroval na adrese:
http://www.fotohistorie.cz/


Jako v jiných městech, staré fotky se zabývají hlavně hlavním náměstí, které se zde jmenuje Masarykovo. Pár fotek nešlo porovnat kvůli bujné vegetaci, další město, které si zapisuju, musím sem ještě, až opadá listí, naštěstí zde nemají na vysázené duby.
Všechny fotky na Masarykové náměstí jsem okopíroval na dvou adresách.
http://www.ak-ansichtskarten.de/ak/93-Postcards-World/9029-Czech-Republic/
a
http://www.fotohistorie.cz/
Na severní straně dominuje bývalá spořitelna, dnes pošta.


Pohled z jihozápadního rohu náměstí směrem k východu, vlevo je věž radnice.


Ze severozápadního rohu náměstí jde k severu ulice Palackého, je vidět věž kostela svatého Jakuba.


Pohled na severozápadní roh náměstí.


Pohled podél severní fronty náměstí.


Takhle je v současnosti obrostlé bývalé hejtmanství, jak nám kdosi napsal na pohlednici, abychom se s něčím nespletli.


Západní fronta náměstí, první dům s balkónkem je restaurace a hotel "U hroznů" s dávnou tradicí.


Dívám se Palackého ulicí směrem k náměstí.


V Palackého ulici jsem zůstal, jen jsem se otočil, vpravo je kostel svatého Jakuba, v dáli je věž mnichohradištského zámku.


Zámek v Mnichově Hradišti je mohutný, dívám se z Klášterské ulice.


Pro další záběr jsem musel dovnitř areálu zámku.



Hrobka Albrachta z Valdštejna je v kapli svaté Anny při bývalém kostele Tří králů.



Jak jsem již podotkl, vrátím se sem, budu tvrdit, že v nastávající zimě, ale někdy člověk míní...
Našel jsem ještě pár fotek na stránkách Mnichova Hradiště, i jsem si vyfotil nějaké fotky, vystavěné přímo na náměstí.
Budu se těšit, protože mi zbylo jen málo času na návštěvu restaurace, stačil jsem vypít jenom rychlý grog.

Jenom mžik uplynul a je na světě článek:
http://vencovypindy.blogspot.cz/2015/02/mnichovo-hradiste-podruhe.html

Další srovnávací fotky z různých lokalit.


Jiné fotky

Žádné komentáře: