neděle 22. listopadu 2015

Kostelec nad Černými lesy


Jsou vidět ti lidé, kteří ráno, než začnou žít, musí mít alkohol. Kdo někdy náhodou vlezl do ranní nalejvárny a viděl člověka, který se sápe po panáku, půl ho vybryndá, krásně se usměje a bývá z něj pak slušný člověk.
Nechválím alkoholismus, od jisté doby mi ani nepřipadá směšný, ale abstinent nejsem, to mi nikdo přilepovat nebude. Kdo mě zná.
Pravděpodobně každý nějakou závislost má, přednášku bych nechal na tom, kdo tomu rozumí a přednáší rád.
Minulý týden jsem mírně profoukl na výletě, hned jsem se zařekl, že zalezu do tepla a počkám na jaro. Předsevzetí stejně cenné jako bývají ta novoroční. Ošívám se a mám radost z každého mráčku, ze kterého by mohlo pršet, abych měl alibi, že nejsem línej.
Ráno vystojím frontu na odběr krve, co však s načatým večerem, blbnu, dnem. Na minutu vyleze puňta a je rozhodnuto, utíkám na autobus. Jde o závislost?
V Praze jezdí autobusová doprava PID, může se říkat pit(d)ka, ale přeslechnutí by mohlo mít nedozírné následky. Autobuse jezdí skoro po celém Středočeském kraji, dokonce nakoukne i do Ústeckého. Pokud se člověk životem protluče až do 70 let, může jezdit zdarma jenom na občanku.
Těšte se všichni na chvíli, kdy budete patřit do skupiny, kteří obsazují sedadla v pražské dopravě a ještě nadávají, že je mládež hrozná, nepouští je sednout, to za nás nebejvalo.
Protivné je, že mnoho lidí končí svou životní pouť ve věku, který začíná sedmičkou.
Ale nemusí být hned zle.
Do Kostelce nad Černými lesy se jede od metra 45 minut. Hned vidím, že jsem udělal dobře, na náměstí mají téměř les a v lese se blbě porovnává historie a dnešek. Chcete-li si prohlédnout místní krásný kostel zvenku, přijeďte, až listí opadá.
Určitě jsem tudy často projížděl, kudy taky jinudy z Prahy na Kutnou Horu?
Pár fotek jsem si přivezl. Hned se vrhnu do focení jako ten alkoholik ráno po panáku.
Náměstí se jmenuje Smiřických, kostel je svatých Andělů Strážných, což je dobré, tady se mi nic nemůže stát.

Těžko můžu srovnání komentovat, jedině snad, že stromy rostou.
Všechny tři staré fotky jsem okopíroval na adrese:








Náměstí Smiřických má i severozápadní roh.
Starou fotku jsem okopíroval z publikace Karla Kuči Města a městečka v Čechách, na Moravě a ve Slezsku - 3.díl (Libri 1998)



Věděl jsem, že v Kostelci je zámek, netušil jsem, že je tak pěkný a velký. Další výhoda stáří, mladí přijedou do města, rozběhnou se do nejbližší hospody a pak říkají, že tam byli. My pobíhat nemůžeme, tak se musíme zastavit a aby to nevypadalo blbě, prohlížíme si budovy a někdy i něco uvidíme.
Zámek patří Zemědělské univerzitě, vchod je takový:
Starou fotku jsem okopíroval na adrese:



Měl jsem strach, že mě nenechají chodit po nádvoří, potkával jsem samé lidi, kteří vypadali jako učenci nebo budoucí učenci, já chodím s foťákem a někdy cítím podezřívavé pohledy, že jako bych mohl něco ukrást a že bych měl jít jinam. Tady zřejmě sídlí inteligenti a poznali, že jsem neškodný.
Starou fotku jsem okopíroval na adrese:



Po prozkoumání veřejných zámeckých  prostor a zjištění, že tady mi asi nenalejou ještě jeden záběr z povzdálí.
Starou fotku jsem okopíroval na adrese: http://www.fotohistorie.cz/



Jsem na Pražské ulici, tudy mě do města přivezli. Tady mi ovšem nalili. Strhnul se vichr, déšť, málem slejvák a v tom baráku napravo je restaurace U Hrnčíře. Z Kostelci bývala tradice hrnčířských trhů, která je prý obnovená, aspoň jsem to četl. Já si zapamatuju příjemnou obsluhu, chutně upravené špagety, k tomu Kozla. S velkým K.
Starou fotku jsem okopíroval na adrese: http://www.fotohistorie.cz/



Kutnohorská ulice je kolmá na náměstí Smiřických, pohled na kostel mi nezabránil, abych vlevo přehlédl vinotéku, kde mi prodali do mé půllitrovky víno. Ze srandy jsem paní domu říkal, že od listopadu čekám, že budu sedět u kamen a konzumovat, dostal jsem odpověď ve smyslu, abych byl rád, že je teplo a že chutná i bez kamen. To je tak, když se člověk snaží o společenský hovor.
Starou fotku jsem okopíroval na adrese:


Odjíždím, zase trochu vylézá slunce a já už zase přemýšlím, kam všude PIDka jezdí.




Další srovnávací fotky z různých lokalit jsou zde 

Žádné komentáře: