středa 30. března 2016

Hořice zimní ukončení


http://vencovypindy.blogspot.cz/2015/08/horice-potreti.html
Plním další z mých slibů, které jsem učinil loni na vrcholu horkého léta - viz odkaz o řádek výše.
Konec března mě vysloveně vybídl, pupence na stromech jsou připravené, za měsíc už bych leckcde zase nic neviděl.
Ono tedy na hořickém náměstí je tolik zeleně, že i holé větve jsou vlastně neprokoukatelné. Připadlo mi zajímavé vložit  dvě srovnání od severu k jihu.
Obě staré fotky jsem okopíroval na adrese: http://www.fotohistorie.cz/






Ještě jednou od jihu k severu s pohledem na západní frontu náměstí.
Starou fotku jsem okopíroval z publikace Karla Kuči Města a městečka v Čechách, na Moravě a ve Slezsku 2.díl (Libri 1997) 



Dostávám se do míst, která byla při poslední návštěvě téměř nepřístupná kvůli právě probíhajícícm motocyklovým závodům. Tady, v Tovární ulici stávala synagoga, kterou v roce 1952 koupila Církev československá husitská a zřídila si v budově modlitebnu, přilehlý rabínský dům zbourali.
Starou fotku jsem okopíroval z publikace Oldřišky Tomíčkové a Václava Bukače Zmizelé Čechy - Hořice, kterou vydala Paseka v roce 2011.



Na rohu ulic Sladkovského a Hálkova stál pivovarský hotel Koruna. Podle nápisů se z něj stal kulturní dům, prostě podnik nezanikl, třebaže existuje v mírně pozměněné podobě.
Starou fotku jsem okopíroval z publikace Oldřišky Tomíčkové a Václava Bukače Zmizelé Čechy - Hořice, kterou vydala Paseka v roce 2011.



V roce 1903 v rámci příprav na Výstavu českého severovýchodu se začala stavět škola Na Daliborce. Nějak jsem přeházel fotky, protože ta z výstavby se mi přehodila s touto, prostě jsem to zvoral. Pokud bych věc napravoval, mohl bych se dostat úplně do jiných potíží. Právě proto bych nikdy nemohl pořádat jakousi publikaci ze srovnávacích fotek.
Ale obě staré fotky jsem okopíroval z publikace Oldřišky Tomíčkové a Václava Bukače Zmizelé Čechy - Hořice, kterou vydala Paseka v roce 2011.






Ve Smetanových sadech sedí Mikoláš Aleš z kamene. V létě jsem fotku odložil s úsměvem, jak si poradím, až listí opadá. Botanici se asi pousmějí, některé stromy se chovají jinak, než si myslí sklerotický zeměměříč.
Starou fotku jsem okopíroval na adrese: http://www.fotohistorie.cz/



V létě byla Komenského ulice plná budovatelského nadšení. Škola má čerstvě novou fasádu bez lešení.
Starou fotku jsem okopíroval na adrese: http://www.fotohistorie.cz/



Ještě totéž místo i s pomníkem Jana Amose.
Starou fotku jsem okopíroval z publikace Oldřišky Tomíčkové a Václava Bukače Zmizelé Čechy - Hořice, kterou vydala Paseka v roce 2011.


Tak tuhle srovnávačku už jsem dělal loni. Jenže od loni se změnilo jedno, fasáda byla dokončená a tak mi nedalo, když už jsem šel kolem.
Starou fotku jsem okopíroval z publikace Oldřišky Tomíčkové a Václava Bukače Zmizelé Čechy - Hořice, kterou vydala Paseka v roce 2011.



Obchodní akademii s pomníkem Jana Husa už jsem taky porovnával, jenže na následujících dvou záběrech bylo loni v létě příliš mnoho zeleně. Tak na rozloučenou s Hořicemi na cestě k vlaku.
Obě staré fotky jsem okopíroval na adrese: http://www.fotohistorie.cz/






Tím splácím dluh, který jsem tady loni zanechal.


Mnoho dalších srovnávacích fotek z různých lokalit.

Žádné komentáře: