neděle 14. září 2014

Malostranské pohlednice

Srovnávacích fotek z Malé Strany jsem už zde zveřejnil hodně. Je vůbec ještě možné něco dalšího? Vždycky se něco najde. Před časem se mi dostala, dokonce z několika pramenů adresa německá, kde usměvavý pán nabízí pohlednice z celého světa.
Dnes jsem adresu otevřel, pán už se mi neobjevil, pohlednice jsou. Ovšem na prodej. Obrázky, které se v nabídce nacházejí mi však bohatě stačí pro mou činnost.
Jde o pohlednice často s českým textem, ale jsou trochu jiné, prostě je to jen něco dalšího, o čem se zmiňuju v úvodu. Už v červenci jsem se vydal po staré Praze a porovnával do roztrhání těla.
http://vencovypindy.blogspot.cz/2014/07/letni-prochazky-prahou.html
Jezdím hodně mimo Prahu, ale přece jenom v nejistém počasí cesty odkládám. Zvlášť když je tak jisté počasí jako dneska. Zeměměřiči pracují často venku a když obloha se zatáhne od ucha k uchu, nemá cenu fidlátka vyndavat, říkali jsme, že je hospodno.
Jenže poslední týden bych musel sedět v putyce pořád a zkapalňovat důchod. Už tolik nevydržím, ani finančně ani jinak.
Hledám okamžiky, kdy je možné s foťákem vyrazit, doma pak u čaje bez rumu srovnávačky zpracovávám.
Malá Strana je určitě fotogenická, mnoho Pražáků i Nepražáků tvrdí, že se procházky neomrzí. Komentářů příliš nebude, přece jenom jsou to všechno profláknutá místa, o kterých je těžké napsat něco nového.
Ještě bych chtěl uvést adresu, ze které jsem pohlednice kopíroval.
http://www.ak-ansichtskarten.de/ak/93-Postcards-World/9029-Czech-Republic

V červenci jsem se potuloval kolem Karlova mostu, na kterém je nejméně lidí v listopadu po půlnoci. První dnešní srovnávačky jsou pohledy z Karlova mostu ještě na Staré Město.
Pohled na Křížovnický klášter


Pohled směrem k Národnímu divadlu. Pěkně počmáraný.


Pohled kolem Jana Nepomuckého.


A tady už hledím na Malostranskou mosteckou věž a Hradčany.


Slezl jsem na Kampu.


Z Kampy je pěkný pohled na Staré Město a Smetanovo nábřeží. Snad by to chtělo, až spadne listí, ale ani takhle to není zlé.


Odcházím do Karmelitské ulice. Tři záběry směrem ke stále bližšímu chrámu svatého Mikuláše.




Z Karmelitské je vchod do Vrtbovské zahrady.


Dostávám se na Malostranské náměstí. Jsem v podloubí, ve kterém se též nachází hospoda U Glaubiců, kam jsem kdysi chodíval na smíchovskou dvanáctku za 2,80. Teď točí nejlevnější Prazdroj na Malé Straně za 33.
Dost piva, dívám se přes klobouky turistů na sídlo českých králů. A prezidentů.


Obcházím Malostranské náměstí, snažím se nevšímat se mumraje, což ale nejde. Ti lidé překážejí, u třetího záběru mi nechtěli uhnout Italové.




Od poslední fotky je za rohem Sněmovní ulice, kde zasedají chytří zákonodárci z Poslanecké sněmovny. Chytří, protože je volíme my a přece bychom nevolili pitomce.


A jdu ke Schnelům, tedy jen fotit. Motali se kolem mě tramvaje, auta, neuhnou... Když se mi konečně záběr povedl, nevšiml jsem si, že před vchod do hospody předjelo veliký auto. Na návštěvu kdysi populární pivnice stejně nemá prachy každý.


Když už jsem tady, zajdu ještě k Senátu, který se občas schází, pokud senátorům vyjde čas ve Valdštejnském paláci.


Určitě budu ještě po Praze s fotkami z německého serveru chodit, spíš v zimě, až nebudou stromy stínit.


Další srovnávací fotky z různých lokalit

1 komentář:

Cara Mella řekl(a)...

F. X. Šalda o Praze skoro před 100 lety: „Místo, aby se všecka pozornost a všecko úsilí správy obracelo k zhygienisování tohoto vší romantickou i neromantickou špínou zamořeného předpeklí, v němž bydliti je již dnes skutečnou mukou, nemá celá řada lidí na práci nic, než zaneřáďovat město výpotky své obraznosti stejně lenošné jako tupoduché.“
Teď už je to automoto/turist/suvenýr peklo:)