pondělí 30. ledna 2012

Dieta

Právě jsem přišel od felčarů a přinesl si papír.
Tři dny budu muset držet dietu. Můžu si dokonce určit, které tři dny. Dále opisuji z papíru:
Dva dny před sběrem a v den sběru (moči, prosím) pacient nesmí jíst potraviny s kofeinem, silný čaj, bylinkové čaje, ovocné šťávy, kakao, čokoládu, ořechy, potraviny s vanilinem, sýry, banány, citrusy, zeleninu, meloun, ananas...
Dále následují tři řádky latinských termínů, kterým nerozumím, neumím je přečíst, ani se nepokouším je opsat.
Nic dalšího dieta nezakazuje. Dala by se pracovně nazvat "Tejrání vegetariánů". Už na podzim jsem takovou anabázi absolvoval, tenkrát jsem si musel vyčistit brejle, jestli špatně nevidím. Pivo ani další alkoholické nápoje na seznamu nejsou! A mnoho dalších dobrot. To se dá vydržet i déle než tři dny.
Koncem týdne nám Putin a spol. mají prý poslat ze Sibiře pořádný mrazy, abychom hodně topili, a oni měli penízky za plyn. Tak si udělám prodloužený dietní víkend. Budu muset u snídaně oželet čaj nebo kávu a vydržet hned po ránu dvanáctku.
Co bych neudělal pro svoje zdraví.
"Hlavně zdraví, Václave", říkávala mi tetička, "hlavně zdraví."
A nesnáším, prosím, poznámky, že mě mají už jenom na pokusy. Fakultní nemocnice.


Facebook - Václav Víšek

Žádné komentáře: