pondělí 5. srpna 2013

Náchodsko

Rozjel jsem se do východních Čech, lépe řečeno do Náchoda, ale levný nocleh jsem sehnal mimo město, ani jsem snad neměl velkou vůli se ubytovat přímo v Náchodě. Odjel jsem po řece Metuji po krásné cyklostezce do Police nad Metují. Už jsem o tom něco vykecal.
Pár fotek z cestování

A tak ještě před porovnáváním fotek z města Náchoda jsou zde z Hronova a Police nad Metují.

Hronov

Jiráskovo divadlo. Neveliké město, s bídou počet obyvatel přesahuje 4000. A takové divadlo. Jistěže za to může Alois Jirásek, rodák. A v divadle, otevřeném v roce Jiráskova úmrtí v roce 1930 se od té doby koná pravidelná přehlídka amatérského divadla, letos už 83.
Starou fotku jsem okopíroval na adrese:


Rodný dům Aloise Jiráska. Nechť se přou znalci, co z jeho díla je obrazem skutečné historie a co si autor vybájil. V době, kdy žil, bylo jeho dílo pro Čechy důležité.
Starou fotku jsem okopíroval na adrese:


Kostel se zvonicí a farou. Jak je mým zvykem, přiznávám se, že jsem měl jít s foťákem ještě kus doleva, ostatně je to na porovnání vidět, ale už jsem dál nemohl.
Starou fotku jsem okopíroval z publikace Karla Kuči Města a městečka v Čechách, na Moravě a ve Slezsku díl 2. (Libri 1997)


Mlýn, mírně pozměněný, už nemele a je na prodej. Kdo koupí, neprohloupí. Jiráskův rodný domek je jen přes ulici.
Starou fotku jsem okopíroval z publikace Karla Kuči Města a městečka v Čechách, na Moravě a ve Slezsku díl 2. (Libri 1997)


Velké Poříčí
Pod Hronov patří. Opět se klaním tehdejším obyvatelům. Raději stavěli školy než nákupní centra.
Starou fotku jsem okopíroval na adrese:


Police nad Metují

Jak už jsem se vyznal, městečko, které mě pohostinně na pár dnů přijalo.
Dnes hotel Ostaš, podle blízké stolové hory, dříve Pejskar.
Starou fotku jsem okopíroval na adrese:


Kostelní ulice, pohled směrem k náměstí.
Starou fotku jsem okopíroval na adrese:


Opět podobný pohled, stará fotka, jak je vidět, je z dřívější doby, než je to u předchozího porovnání. Bohužel, na stránkách města, odkud jsem fotky kopíroval, nemají letopočet pořízení.
Starou fotku jsem okopíroval na adrese:


Radnice z roku 1876.
Starou fotku jsem okopíroval na adrese:


Artézská studna s pohledem na východní frontu náměstí.
Starou fotku jsem okopíroval na adrese:


Severní strana náměstí.
Starou fotku jsem okopíroval z publikace Karla Kuči Města a městečka v Čechách, na Moravě a ve Slezsku díl 5. (Libri 2002)


Severovýchodní roh náměstí s radnicí.
Starou fotku jsem okopíroval na adrese:


Spořitelna
Starou fotku jsem okopíroval z publikace Karla Kuči Města a městečka v Čechách, na Moravě a ve Slezsku díl 5. (Libri 2002)



1 komentář:

Václav Víšek řekl(a)...

Tohle jsem dostal mailem:
Zdravím pane Víšek,
Jsem původem z Hronova, ale od roku 1975 žiji v Náchodě. Překrásné stránky s porovnáním foto old/nové.
Jen připomínka to Velké Poříčí už od revoluce nepatří k Hronovu, je to samostatný městys.
zdraví Böhm

Nezbývá než poděkovat a omluvit se.
Václav Víšek