sobota 24. října 2009

Návrat babího léta

Chovám se jako anglický gentleman, který místo pomlouvání politických veličin, se baví o počasí. Akorát, že neumím anglicky.
Říjnové počasí je letos zvláštní. Připadá mi, že se dvanáct měsíčků u ohně opilo na šrot a když náhodou někdo z nich procitne, hned se ujme vlády. Jeden týden červenec, druhý prosinec, co by asi chudák Maruška přinesla zlé maceše za ovoce? Dnes to vypadalo, že bratříček Říjen už vystřízlivěl a začal se chovat normálně. Bacha na něj, s tímhle měsícem byly vždycky problémy. Vzpomeňme na rok 1917, kdy začal dělat Říjnovou revoluci až v listopadu. Škoda, že tehdy nechrápal déle.
Bylo to dnes doopravdy, nebo jenom malá ukázka, jak by mohlo být, kdyby se chtělo?
Jel jsem se jen na chvíli projet a přijel jsem domů před setměním. Moc jsem si barevnou přírodu užil.
Po týdnu, kdy bylo možné vidět hodně pohárového fotbalu, největší světové hvězdy v činnosti, působila přímo očistně jedna skutečnost. Projížděl jsem kolem fotbalového hřiště ve Velké Chuchli. Zrovna se rozcvičovali borci k mistrovskému zápasu Velká Chuchle B - Stodůlky B. Měl jsem radost, že se stále ještě někde hraje fotbal bez velkých peněz. Balón klukům přelétl oplocení, vzal jsem ho, že jim ho tam kopnu. Představil jsem si, jak se netrefím, upadnu, budu pro smích. Tak jsem ho přes plot jen podal.
A ještě jedna maličkost, v Černošicích jsem zahlédl tři mladé kluky, kontrolu při dálkovém pochodu Radotínské kolo Jardy Baráka. Nevím, kdo onen Jarda Barák byl, ale pochod měl premiéru v roce 1972, kdy jsem pochodoval teprve druhý rok. Pamatuju se na název, nikdy jsem se nezúčastnil. Bývala to padesátka, chodí tuhle délku ještě někdo? Už bych jí neušel. Kolik asi bylo let tenkrát rodičům oněch dnešních kontrolorů?

Žádné komentáře: