středa 4. listopadu 2009

Hezký večer

Přiznávám se, že jsem se o existenci tohoto dua dozvěděl až z programu Lucerna music baru asi před dvěma týdny. Prošel jsem se po internetu, usoudil, že na tohle asi svůj čas i peníze obětuji. Udělal jsem dobře.
Dva lidé působící na pódiu jako pozitiv a negativ, příjemní na pohled i chováním. Jak málo stačí a kopec krásné muziky je na světě. Připíchnout kytaru a prostě hrát a zpívat. Geniální jednoduchost.
Jazz, blues, gospel. Několik skvělých kytarových sól Tucka Andresse, několik dlouhých scatových lahůdek v podání Patti Cathcart. Hned jsem si přestavil, že by si s ní zascatoval Tonda Brych. Určitě by si rozuměli, bohužel už to nejde.
Znovu a znovu mě mrzelo, že umím jen česky. Závidím mladé generaci, pro kterou není nic mimořádného, aspoň rozumět anglicky. Vystupující komunikovali s publikem, Patti dokonce přiměla diváky, aby jí vytvořili sbor při gospelu.
Líbí se mi skutečnost, dávají-li zahraniční umělci přídavek, dají kus muziky. Ne jako při koncertech domácích, kde muzikanti šoupnou krátkou skladbu a potom několikrát lítají sem a tam, často z toho mají jen srandu. Tady jsem dostal v přídavku tři dlouhé skladby a pak odchod, kde bylo jasné, že je konec. A publikum to bere. U nás je zvykem, když se koncert blíží ke konci, že lidé, kteří během produkce dvakrát třikrát plácli rukama, by se najednou nadšením roztrhali.
Moc pěkný večer. Dočetl jsem se, že spolu vystupují už 28 let a z toho 26 let jsou manželé. Vložil jsem sem oficiální plakát Lucerna music baru a nakonec ještě fotku, kde jsou umělci vypadají zhruba tak, jak jsem je viděl včera.
Pokud bych měl ještě někdy možnost jejich vystoupení shlédnout, tedy s radostí.
(fotka ze stránek http://www.davinakotulski.com//)

Žádné komentáře: